Svar: Problemer med at sutte af flaske
7. august 2006
Alder:
1 mdr.
Kære Ditte
Et stort tillykke med den lille dreng. Det gør mig ondt at høre at du har brækket halebenet:o)
Måske er hullet i sutteflaskesutten for lille, så det er svært for din dreng at få mælken ud. Du kan lave hul i en latex/naturgummisut med en større nål, som du gør varm i ild.
Det kan også være smagen som gør det. Nutramigen smager ikke så godt som modermælk:o) Du kan prøve at malke lidt af din mælk ud for at se om han så vil tage flasken, da smagen så er den samme. Alternativt kan det være nødvendigt at komme lidt sukker i Nutramigenen. Du må gerne bruge en blanding som hedder 1 tsk sukker til 100ml mælk. Sukkeret skal naturligvis trappes ud igen.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske