Brev:
Mad og modermælkserstatning
7. august 2006
Alder:
5 mdr.
Mad og modermælkserstatning
Hej Helen
Jeg har nogle spørgsmål om grød, mos og mme.
Vi er efterhånden godt i gang med mos og grød og Hans elsker det. Han er begyndt at lave smaskelyde ca. 15 min. før han plejer at få skemad. Han glæder sig altså ret meget til det og kan efterhånden tage ret gode potioner. Han får frugtmos til morgen, risgrød til middag og grøntsagsmos til aften. Han får selvfølgelig sine flasker med mme indimellem, men man kan godt se han spiser mindre mme nu, end han gjorde før.
Mit spørgsmål lyder på hvor meget mme han minimum skal have om dagen. Nogle gange dropper jeg aftenvællingen og giver ham mme i stedet - bare for at han får noget. Hvorfor er det egentligt så vigtigt med mme?
Hvornår er de gamle nok til helt at undvære mme.
Han er ikke ret god til at drikke vand, har forsøgt at give ham det af flaske, snapseglas og tudkop - har forsøgt at tilsætte sukker, men intet hjælper. Han spytter det bare ud igen. Skal jeg bare blive ved med at tilbyde eller skal jeg give ham noget andet - han gider heller ikke mme af kop. Jeg ville gerne at han fik noget væske til maden, også for at gøre afføringen lidt mere lind.
Nå - det var vist mange spørgsmål. På forhånd tak
Eline