Brev:
Amning/flaske og måltider?
16. november 2003
Alder:
4 mdr.
Amning/flaske og måltider?
Min søn som nu er 4½ måned er godt igang med at spise grød og mos. Han får grød morgen og aften og kartoffelmos med grønstager til frokost. Dertil får han vand af kop som han drikker en smule af. Han får ligeledes en flaske vælling om aftenen (ca. 120 ml). Derudover får han kun bryst.
Min problem er, at han efterhånden ikke vil ammes mere om dagen. Han "sjat" spiser kun, lige i et minut eller to, og så er det ikke interessant mere. Om natten kommer han op ca. to-tre gange og spiser i ca. fem minutter og falder så i søvn igen.
Jeg har prøvet at give ham modermælkserstatning i stedet for om dagen, men indtil videre er han ikke interesseret i det.
Jeg er efterhånden noget nervøs for om han får nok at spise/drikke (altså mælk).
Han bleer er altid våde, så han tisser godt nok, og han har afføring hver dag.
Hvad skal jeg gøre for at få ham til at vil have noget mere mælk, skal jeg være konsekvent og kun give ham flaske nu?
Hvor meget mælk skal han have ved siden af grød/mos og hvornår? (Har han ikke brug for så mange måltider mælk ved siden af grøden?)
Er det normalt at han vil miste interessen for at ammes, efterhånden som maden bliver introduceret for ham?