Svar: Amning/flaske og måltider?
16. november 2003
Alder:
4 mdr.
Hej
Det er altid utroligt svært at vurdere, hvor meget barnet egentlig får af brystet, men da din søn har godt med våde bleer og i øvrigt trives, så må du tro på at han får, hvad han har behov for.
Jeg synes ikke at du skal overgå til at give mere flaske, men lad ham spise hos dig, når han vil. Fortsæt med flasken til natten og sørg for at lave grød på mælk, så han også får mælken ad den vej.
Du kan også give ham lidt mælk af kop sammen med maden i stedet for vand, hvis du mener at han er i underskud af mælk.
Man kan ikke sige om det er normalt at børn mister interessen for amning i takt med at de får anden mad, det er meget individuelt. Nogle børn gør som din søn, andre kan fortsætte i årevis med at amme:-)
I øvrigt lyder det som om at I er kommet rigtig godt igang med skemad, det er flot.
Fortsat held og lykke
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske