Brev:
Væskemangel, 9 mdr
7. august 2006
Alder:
9 mdr.
Væskemangel, 9 mdr
Hej Helen
Ja, så har jeg lige et par spørgsmål.
Som jeg før har nævnt, har jeg her anden gang fået en datter med ... ja, lad os kalde det et blomstrende temperament (hun var i hvert fald det 9 mdr´s barn i Fårup sommerland, der lavede en scene over ikke at måtte få en helium-ballon!)
Den sidste uge har hun bestemt sig for ikke at ville drikke – hun tager godt nok mælken i munden, leger lidt med den og tjekker så ud, hvor lang en stråle hun egentlig kan lave ud over gulvet. Flasken vil hun heller ikke, hvor hun før fik 3x ca 180ml får hun nu max 3x100. Dette bevirker, at hendes bleer næsten altid kun er en smule våde og hvad værre er, så kan man se væskemanglen på hendes hud – den bliver ligesom et nummer for stor på maven.
Hvad skal jeg gøre??? Hvor lang tid kan hun klare at få for lidt væske og hvad er mit næste skridt? Hun virker ikke specielt medtaget, humøret er, som det plejer (godt ved egen vilje, dårligt hvis mor bestemmer)
Mit andet spørgsmål drejer sig om mælken. Hun er lige startet i dagpleje og det går smadder godt (så længe sønnen i huset og andre forældre ikke viser sig) Men dagplejemoderen giver hende letmælk, og du har jo tidligere skrevet, at hun kun må få sødmælk. Men hvor vigtigt er det? Jeg er noget led ved at skulle rette på dagplejemoderen, man vil jo gerne rigtig godt fra start! Så kan jeg med god samvittighed lade det være, som det er?
Det var alt for denne gang :-)
Kærlig hilsen
Mette