Brev:
Min datter vil ikke tage sut
8. august 2006
Alder:
2 mdr.
Min datter vil ikke tage sut
Hej
Min datter på 8 uger vil ikke bruge sut.
Umiddelbart er det jo ikke et mål i sig selv, at få et barn til at bruge sut, men jeg tror bare, at det ville hjælpe os en del herhjemme, hvis hun ville tage den. Hun har nemlig fra fødslen været utrolig god til at sutte, og hun vil ammes hele tiden.
Hun kan godt sove lange stræk, men i hendes vågne timer ammer jeg hende ca. en gang i timen. Hun er en glad pige, som er meget vågen og "på", når hun er vågen. Det virker som om, at hun suger til sig af indtryk og følgelig hurtigt bliver træt. Og når hun bliver træt, bliver hun irritabel, og så mangler hun noget at falde til ro ved. Hvis man ikke lige opdager utilfredsheden eller trætheden hurtigt, kører hun helt op og skriger.
Jeg kan for det meste få hende til at falde til ro med lidt vuggen og evt. ved brystet. Min mand eller andre duer slet ikke. Jeg er simpelthen blevet hendes sut. Vi har prøvet med forskellige sutter. Min mand har prøvet at give hende den. Vi har puttet lidt modermælk på den, trukket en klud igennem hullet i sutten osv., men intet hjælper. Hun bliver nærmest vred, når vi tilbyder hende en sut.
Hjælp!