Svar: Min datter vil ikke tage sut
8. august 2006
Alder:
2 mdr.
Hej med dig
Det er det helt rigtig du gør. Der er umiddelbart ikke andet at gøre end at blive ved med at prøve med sutten.
Selvom du skriver at far slet ikke duer, så kan det nogle gange være en god idé at det er far som tager over. Du skal bare være helt sikker på at din datter har fået alt det at spise, som hun kan spise og så kan hun komme over til far, ligge på hans brystkasse og så få en sut.
Far lugter ikke af mælk og forbindes derfor ikke med amning og det at sutte. Derfor kan det nogle gange være lettere for far at få barnet til at tage sut.
Men der er som sagt ikke andet at gøre end at vedblive at forsøge som du gør. Og så må man sige at der jo er børn, som ikke vil have sut, men som kun tager den ægte vare:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske