Brev:
Ændret spise- og sovemønster - 2. del
9. august 2006
Alder:
2 mdr.
Ændret spise- og sovemønster - 2. del
Kære Helen
1000 tak for dit gode og hurtige svar.....du har selvfølgelig ret i, at min datter ovenpå en indlæggelse med mange smertefulde oplevelser har brug for ekstra tryghed. Der er ikke noget, jeg hellere vil end give hende dette!
Jeg har bare så svært ved at læse hende, når det drejer sig om amning...det er frustrerende, da jeg jo gerne vil give hende, det hun har behov for. Med min store pige var amning fuldstændig nemt...hun fik bare et bryst og så spiste hun stille og tilfreds ;-()...tilgengæld ville hun have bryst hver time, hver nat i 7 måneder og kunne kun falde i søvn ved brystet.....det var meget hårdt.
Det er tanken om dette, der gør at jeg vakler mellem at have min lille pige tæt på mig hele døgnet, nu hvor hun har så meget brug for det, og så at fortsætte vores gode takter med at putte i vugge og sove 5-7 timer i træk om natten. Jeg kan ikke holde ud igen at skulle være vågen det meste af natten...med min store pige begyndte dette, da hun var 10 uger, som min mindste er nu!!!!
Før indlæggelsen kunne jeg om aftenen amme hende, sidde med hende til den værste reflux havde lagt sig og så køre hende i søvn i vuggen, hvorefter hun sov 5-7 timer og kom over til mig og blev ammet og sov videre hos mig. Nu vil hun ammes mange, mange gange om dagen og hver 2.-3. time om natten...vil kun falde i søvn ved brystet.....hmmm dejavu ;-()...hvordan finder jeg en balance mellem at give al den tryghed hun har brug for, og ikke falde i "ammegrøften" igen???
Hun vil ikke bruge sut...det vil sige hun gumler på den, men så snart hun begynder at sutte kaster hun op eller laver opkastningsbevægelser og lyde som om det er lige før. Det er ligegyldigt hvor stor en sut vi har prøvet. Har du hørt om dette før?
På forhånd tak for hjælpen.
Pia