Brev:
Opstart på fast mad til 4 mdr dreng
10. august 2006
Alder:
4 mdr.
Opstart på fast mad til 4 mdr dreng
Hej Helen.
Jeg har en søn - Louis - på 3 1/2 måned. Han blev født uge 37+1, men en stor dreng på 3886 gram, og 54 cm. Jeg ammer ham udelukkende, og han bruger ikke sut (han gider den ikke og det passer os egentlig fint da storesøster heller aldrig brugte sut) Han kommer i seng 21.30, og vågner een gang om natten for at spise.
Mit spørgsmål er nu:
Når vi spiser er han meget optaget af vores mad, og arme og ben fægter han med, og laver masser af spytbobler. Han ser nærmest ud som om han suger al næringen ud af vores mad ;-)
(Vi har en datter på 2 år, og hun var meget langsom til at starte på overgangen til grød. mos osv, derfor må jeg lige være ekstra sikker denne gang...)
Er Louis opførsel et begyndende tegn på at han er ved at være klar til at smage andet end min mælk, når han bliver omkring de 4 måneder? Skal vi starte med risgrød, eller har du et andet foreslag, og hvornår på døgnet vil du anbefale vi tilbyder ham dette måltid?
På forhånd tak,
Hilsen Louis' Mor