Brev:
Sove igennem? - 5 mdr.
10. august 2006
Alder:
5 mdr.
Sove igennem? - 5 mdr.
Kære Helen
Min datter nærmer sig nu 5 måneder, og i den forbindelse begynder mine tanker også at kredse sig lidt omkring en længere og mere sammenhængende nattesøvn...
Når jeg sammenligner lidt med andre babyer på samme alder syntes jeg, at de på nuværende tidspunkt begynder at sove længere og længere om natten. Min datter derimod melder sig dog måske endda oftere nu.... Hun puttes kl 20 med 200 ml vælling. Men allerede kl 23.45 kan hun finde på at være klar igen !! Indimellem strækker hun den til kl ca 01. Herefter går der max 3,5 time - så er vi klar igen :-)
I løbet af en døgn spiser hun ca 800 ml mme. Pr måltid tager hun altid kun 100 ml. Og de 200 ml foregår altså så om natten. Jeg har svært ved at se hvordan hun så skal kunne undvære nat spisningerne når hun kun tager 600 i dagtimerne...?? Jeg har nu bestemt mig for, at det er ved at være tid at introducere grød/mos - hvorlang tid vil der gå før det indvirker på mætheden ?
Jeg kan læse, at du indimellem skriver, at man på et tidspunkt kan give vand om natten istedet for mælk - men hvornår kan hun reelt undvære bare ét af måltiderne om natten ? Og er det "vand tricket" man bruger her til afvænning?
Jeg overvejer om det kan være en løsning at "vække" hende inden jeg går i seng ved 22.30 tiden. Er dog i tvivl om hun bare vil sove videre med flasken i munden :-)
De sidste par dage har hun kun spist 700 ml i døgnet. Er det for lidt ? (vejer 6,5 kg så hun trives fint ) Hun er ikke altid nem at få mad i - og er lidt nervøs for, at jo mindre hun spiser om dagen - jo mere vil hun spise om natten !
På forhånd tak :-)
Mor