Svar: Flaske, pasning og søvn
10. august 2006
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Måske skal I prøve at lave et større hul i flaskesutten, så han hurtigt fornemmer at der kommer noget og derfor tager fat. Alternativt må bedsteforældrene prøve at give ham noget på en ske, eller af en kop. Han kan naturligvis godt klare sig uden mælk i 5 timer og han venter sikkert gerne på at mor kommer hjem:o) Men det er jo praktisk og rart, hvis de kan få ham til at tage flasken.
Hans ændrede søvnrytme kan sagtens hænge sammen med at han ikke bliver mæt på samme måde, fordi han venter på mælken. Men det kan også godt være at det er fordi hans søvnrytme generelt er ved at ændre sig. Mange børn begynder omkring 6 mdr´s alderen at kunne nøjes med 2 lure dagligt i stedet for tre. Nogle kan klare sig med 2 lure tidligere, andre er ældre, men der skal være plads til forskellighed.
Og så tror jeg det handler om at det jo er en ny og uvant situation, som han lige skal finde ud af. Han er jo stadig bare et lille myr, så det at mor er væk i løbet af dagen er også en ny og uvant situation, som han lige skal vende sig til. Det er okay:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske