Brev:
Afvisning af skemad - 7 mdr.
10. august 2006
Alder:
7 mdr.
Afvisning af skemad - 7 mdr.
Kære Helen
Vi har lige nogle flere spørgsmål ang. mad og vores datter på nu 7 mdr. Vi skrev for en måned siden om gode råd ifm. overgang til at undvære bryst når jeg begynder på arbejde. Nu er der gået en måned og tingene har udviklet sig sådan, at hun for det meste afviser skemad. Dvs. hun kan presses til at tage 3-4 skefulde på gode dage og ingen på dårlige dage. Der er desværre flest dårlige dage.
Vi spiser sammen med hende de to gange om dagen hun får tilbudt skemad, så hun oplever at det er et fælles måltid. Vi har fundet ud af, at hun ER interesseret i maden, men vil ikke mades af os. Så hun sidder med sin egen ske med lidt mos/grød på og får små bidder mad på en tallerken (lyst rugbrød med leverpostej f.eks.) og gratter og leger meget og det er jo vældig godt, men hun får stort set ingenting ombord og i maven på den måde.
Vi forsøger så måltidet igennem at tilbyde hende mad på ske men som regel uden stort held. Kort sagt: hun lever stort set stadig af ammemælk (mest) og lidt vælling.
Vi har haft sundhedsplejersken på besøg, som ikke kunne give os nogle konkrete råd vi ikke allerede syntes vi havde prøvet.
Det underlige er, at hun i nogle måneder omkring 4-5 mdr. alderen var rigtig glad for skemad...
Hvad skal vi gøre?? Hun har jo brug for noget mere næring end min mælk/MME. Hun vejer 7,2 kg og måler 69 cm.
Mange hilsner A