Svar: Er NAN 2 fulgyldig?
11. august 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Eline
Nestle har for nylig ændret sammensætningen af Nan 2 således at den nu er fuldgyldig. Nan 2 betegnes ikke længere som en tilskudsblanding, men hører nu under modermælkserstatninger.
"NAN 2 er nu en modermælkserstatning. Hvis barnet trives godt på NAN 1 er det ikke nødvendigt at skifte til NAN 2. I NAN 2 er noget af laktosen skiftet ud med maltodextrin som skulle tykne modermælkserstatningen, så NAN 2 synes at mætte lidt mere.
Derudover indeholder NAN 2 lidt mere jern end NAN 1. NAN 2 er stilet til de mødre som har ammet op til 4-6 mdr. alderen og gerne vil suppl. eller ikke har mulighed for at amme længere og mødre har mulighed for at give en modermælkserstatning med lidt mere jern i." Oplyst af Nestlé diætist.
Jeg tænker at det må være et af de nye produkter du har i hånden, men for en sikkerhedsskyld kan du lige tjekke. Det burde stå på pakken.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske