Brev:
Medicin og amning
12. august 2006
Alder:
4 mdr.
Medicin og amning
Hej Helen
Jeg er af læge efter dyrkning af urin sat i tbl. behandling med Nitrofurantoin. Jeg sagde til lægen, at jeg ammer min 4 mdr datter og han sagde at det præparat kunne man bruge.
Problemet er bare, at der på glasset under amning står: "Bør ikke anvendes, da erfaring savnes" og i lægemiddelkataloget står der, at 50% af min dosis går i barnet via modermælken dvs 100 mg. Dette er jo meget højere dosis end de anbefaler til et barn. Der står bør ikke anvendes under 2 mdr, herefter 1 mg pr kg vægt dog max 50 mg i døgnet.
Jeg har derfor valgt at få ændret præparatet via vagtlægen.
Har du noget erfaring med hensyn til dette?
Min datter har virket lidt stille og sovet meget, så jeg er selvfølgelig nervøs for om der er en sammenhæng der. Har nået at tage medicinen i 2 ½ døgn. Det kan selvfølgelig også være tænder som er på vej eller mavepine. Hvad ser man hyppigt hos børn når tænderne er på vej?
Tak på forhånd :-)
K