Svar: Hovedpude - 14 mdr.
12. august 2006
Alder:
14 mdr.
Kære Tina
Som regel begynder man ikke at give børn hovedpude, før de er så gamle at de selv kan bede om det. De fleste børn har ikke behov for en rigtig pude før 2-3 års alderen, hvor deres hoved er så stort at det også har behov for støtte om natten. Puden man vælger her skal stadig være i børnestørrelse og ikke for tyk.
Da din søn tilsyneladende nyder at ligge med noget ved hovedet, så kan du måske folde en stofble og komme den ind i et lille betræk. Hvis du vil bruge en pude, skal du finde en meget lille og meget flad pude.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske