Brev:
Starte på grød?
14. august 2006
Alder:
4 mdr.
Starte på grød?
Kære Helen
Vores dreng Viggo bliver 4 mdr. på torsdag. De sidste 3-4 uger har han spist noget oftere end tidligere. Nogle gange tre gange om natten, hvor det ellers har været en enkelt amning tidligt om morgenen. Der er dog ikke noget mønstre i det, da han nogle dage spiser oftere og længere måltider end andre dage. En del af det har været et såkaldt appetitspring, da jeg kunne mærke, at der var mere mælk i brysterne mellem amningerne, og efter de første to uger, faldt vi lidt tilbage i den gamle rytme igen. Men nu kan han igen spise meget ofte (ca. hver 2½ time).
Han vejer tæt på de 8 kg og er 66-67 cm lang. Jeg vil gerne amme fuldt så længe som muligt. Men jeg har på fornemmelsen, at han snart er ved at være klar til at få noget mere fast føde - hvad tror du?
Min egen sundhedsplejerske kommer om 14 dage, hvor vi skal tale mad. Hvis han er tilfreds med at amme - dog bare noget oftere - det er ikke noget problem for mig - sker der så noget ved at vente i hvert fald to uger endnu? Han er ikke rigtigt begyndt at vise interesse for det, at vi spiser endnu, dog sker det oftere og oftere at han er begyndt at stirre på os, når vi propper noget i munden.
Både Far og Mor er allergiker, hvilket er en af grundene til, at jeg gerne vil amme fuldt så længe som muligt, men selvfølgelig ikke på bekostning af, at jeg sulter Viggo ;o)
Med venlig hilsen
Mikkel og Lena