Svar: Starte på grød?
14. august 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Mikkel og Lena
Det lyder rigtigt fornuftigt at vente 14 dage endnu. I vil sandsynligvis begynde at fornemme at han bliver mere og mere interesseret i den mad I spiser. Her er det så vigtigt at starte.
Mange børn er først parate når de er 5 eller 5½ måned gammel. Det er bare vigtigt, at I kommer i gang inden Viggo bliver 6 mdr gammel. Så am du fortsat videre og så se hvad der sker i løbet af de næste uger. Tingene ændrer sig fra dag til dag. Så længe du kan mætte ham mælk er det helt okay:o)
Når du så begynder så er det kun i det små og du skal fortsat amme lige så meget. Man kan sige at skemaden bliver lidt ekstra, som han får ud over mælken. I begyndelsen er det kun 4-5 tsk grød eller mos han spiser, så det er små mængder. Du skal derfor ikke være urolig for at det ødelægger eller fylder op for din amning. Det er ikke noget problem og naturligvis skal du amme så længe du kan og I begge har lyst.
Held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske