Brev:
Supplering med MME til amning
14. august 2006
Alder:
3 mdr.
Supplering med MME til amning
Hej
Jeg har en dejlig dreng på 3,5 måned som jeg ammer, samtidig med jeg supplerer med MME. Vi giver ham NAN 1 i pulverform og i brikker når vi er ude, da jeg har hørt at de ikke nødvendigvis skal varmes. Er det korrekt?
Jeg har ammet 100 % indtil starten af juli, hvor han p.g.a varmen var meget sulten/tørstig. Jeg følte ikke at jeg kunne mætte ham tilstrækkeligt (han var pylret og havde svært ved at sove om dagen) og begyndte derfor at supplere med flaske.
Vores døgnrytme ser pt. nogenlunde således ud:
6.00 vågner, pludrer og leger lidt
7.00 ammes
8.00 puttes i barnevogn udenfor
9.30-10 vågner og ammes igen
Leger og er vågen indtil ca. 12.00. Ammes igen lidt inden han puttes i barnevogn udenfor
Mellem 14-15 vågner han igen. Ammes
Bliver træt igen mellem 16 og 17, hvor han igen ammes eller får en flaske med 160 MME. Har dog svært ved at falde i søvn igen.
Får flaske/ammes igen ca. 19.30.
ca. 20-20.30 falder i søvn.
3.00-4.00 vågner og bliver ammet. Falder hurtig i søvn igen og sover videre til ca. 6.00
I løbet af dagen får han små hygge-tåre hos mig, hvis han har hikke eller p.g.a. overtræthed er pylret. Han bruger sut, men er ikke så god til det, så den kan ikke altid bruges som trøst – der er brystet bedre. Det tager ca. 30 min. at amme ham.
Det er min fornemmelse, at jeg har mest mælk om formiddagen og tidligt om morgenen. Der skal gerne gå mere end 4 timer før brystet er fyldt helt op, og jeg føler jeg kan mætte ham helt.
Er det den rigtige måde vi supplerer med flasken på, eller skal han tilbydes flasken oftere, så mine bryster kan nå at blive ordentlig fyldte? Eller skal han tilbydes brystet så ofte som muligt for at opretholde produktionen af mælk?
Vil slutteligt rose denne hjemmeside, har fået masser af inspiration til dagligdagen med Gustav – har varmt anbefalet siden til andre nybagte forældre (fik den selv anbefalet af en god veninde )
Venlig hilsen
Rikke