Brev:
Luft i maven 1 måned
14. august 2006
Alder:
1 mdr.
Luft i maven 1 måned
Hej
Nu har vi næsten prøvet alt synes vi, for at få vores 1 måned gamle dreng til at sove noget mere! Han sover næsten ikke om dagen, kun et par korte lure på ½ times tid... kun sjældent har han taget et par timer. Om natten sover han fra ca. kl. 21 og så 3-4 timer frem. Derefter ca. 2 timer efter flaske plus amning. Og derefter sover han kun en times tid ad gangen med en masse "grynten" ind i mellem.
Vi har prøvet at supplere med flaske for at se, om det var fordi han ikke var mæt, men det hjælper ikke. Vi tror det måske er luft i maven, for han grynter, krummer sig sammen og prutter en del der sidst på natten, hvor han ikke rigtig vil sove. Han får mylicon dråber, men synes ikke det hjælper heller.
Det er efterhånden meget hårdt med den mangel på søvn, og da han ikke rigtig sover om dagen kan jeg heller ikke hvile der.
Er der overhovedet noget andet vi kan prøve, eller må vi bare vente på han blir ældre og forhåbentlig vokser sig fra det luft i maven?...Hvor lange udsigter er det mon?....
Et andet spørgsmål er om jeg skal skolde flaskerne hvis de blir vasket op i opvaskemaskinen, eller om det så er tilstrækkeligt?...
Venlig hilsen
Ditte