Brev:
Hvedeallergi og søvn
14. august 2006
Alder:
6 mdr.
Hvedeallergi og søvn
Kære Helen
Min datter er nu 6 mdr. og jeg giver hende mos/grød en til to gange dagligt (alt efter humør - hendes altså..). Og det er jo på dette tidspunkt, at man kan begynde at give glutenholdige produkter. Jeg har selv hvedeallergi og vil jo meget nødigt have, at hun udvikler det samme. Derfor havde jeg tænkt mig helt, at undlade hveden indtil hun er 1 år gammel, men give hende fx. rug, havre og byg.
Spørgsmålet er: gør det nogen forskel? Er sandsynligheden for, at hun får hvedeallergi meget lille - eller er det en god idé, at være varsom?
Og så lige et søvnspørgsmål: Sidst spurgte jeg om overgangen fra tre til to lure om dagen. Nu er det sådan, at hun sover fast to lure om dagen. Men det fungerer ikke optimalt, idet hun allerede er træt ved 8.30 tiden og sover et par timer der. Og så igen en time fra 14-15. Jeg kunne jo godt ønske mig, at hun sov en ekstra time om eftermiddagen, for hun bliver så ulykkelig om aftenen, at vi allerede må putte hende kl. 19.
Kan jeg vende om på hendes lure, så hun sover den lange tur sent om eftermiddagen? Eller skal jeg bare lade hende styre det selv?
Tak og mange hilsner
Mor