Brev:
Afviser brystet og flasken
14. august 2006
Alder:
8 mdr.
Afviser brystet og flasken
Hej Helen
Jeg henvendte mig til dig den 5 August vedr min datter der er født 8 uger for tidligt. Det var vedr opstart på morgenmad og daglig rytme. Jeg modtog en rigtig grundig og konkret besvarelse. Tusind tak for det.
Jeg har nu i en uge fulgt dit forslag for dagsrytme og det fungere godt med skemåltiderne (3 X pr dag) og soverytmen, men det store problem er, at hun ikke vil ammes mere (dog gerne hvis hun vågner tidlig morgen). Jeg har gennem lang tid bøvlet med at få hende til at tage brystet om eftermiddagen, men nu er det altså også hele dagen, selv om aftenen inden putning at hun ikke vil.
Min mand og jeg har forsøgt X flere at give hende flaske, men det er totalt umuligt. Hun vil gerne have mælk af kop (uden tud), men drikker højest 1 dl af gangen. Idag har det samlede væske indtaget været således: Tidlig morgenamning + mælk på kop ca 2 dl + vand på kop ca 1.5 dl + det vand/mælk der er i grøden.
Jeg kan se det er alt for lidt, men hvad skal jeg gøre? Er det vigtigt at forsætte med at prøve at få hende til at tage en flaske? Eller skal jeg bare forsætte med kop og evt give hende lidt A38 om eftermiddagen for at supplere mælke indtaget? Skal brugen af A38 være begrænset?
Håber du kan hjælpe mig endnu engang.
Venlig hilsen mor til præmatur pige.