Brev:
Begynde på risgrød?
16. august 2006
Alder:
3 mdr.
Begynde på risgrød?
Hej
Min søn bliver 4 måneder den 29. august. Vejer 7400 gram og måler 63 cm. (født i uge 37+1, 3886 g, 54 cm)
Han har længe stirret på os når vi spiser, og savler og gør tegn til med arme og ben samt høje lyde, at det er meget meget interessant, det vi foretager os ved bordet.
Indtil nu har han spist en enkelt gang om natten, men er nu begyndt at kræve to måltider, samtidigt med at han nogle gange om dagen vil ammes med kun 1 times mellemrum. Jeg ammer udelukkende. Ingen sut og ingen flaske.
Min datter ammede jeg fuldt ud i 5 måneder, før vi begyndte på skemad, og supplerede derefter grød og mos med amning indtil hun var knap 11 måneder.
Jeg forsøgte idag at give ham 5 små mundfulde risgrød, hvilket lykkes helt godt. Han var villig til at åbne munden, og var glad og nysgerrig efter endnu en mundfuld. Er det helt tosset at starte på risgrøden nu, han er jo lige knap fyldt 4 måneder?
Om eftermiddagen/aftenen føler jeg ikke, jeg laver andet end at amme. Han hænger i mit bryst konstant, men ofte ender det med skrig og skrål, han bider i mig og trækker nærmest brystvorten ud i 10 cm længde... ;-) av!
Jeg føler jeg har mælk nok, kan sagtens malke ud, også efter han har spist, så det er ikke mælk jeg mangler.
Han sover ca 2 gange om dagen af ml 1 1/2 - 3 timer af gangen.
Hilsen Rikke