Brev:
Pige på 2 år skubber
16. august 2006
Alder:
2 år
Pige på 2 år skubber
Hej Helen
Min datter Lærke på 2 år (f.21 juni), er begyndt at skubbe til andre børn. Med det samme hun træder ind af døren hos dagplejen om morgenen, hænder det ofte at hun går hen og skubber til de andre børn så de dratter omkuld. (De er 4 jævnaldrende piger i gruppen)
Hun er lige blevet storesøster til Louis på 4 måneder, men der er ingen søskendejalousi, hun er meget glad for sin lillebror, og kysser og krammer ham.
Hun hverken slår eller skubber min mand eller jeg, så jeg undrer mig lidt over denne opførsel overfor de jævnaldrende. Det samme gælder, hvis vi hjemme får besøg af en kusine eller fætter på samme alder som hende selv, så får de lige et skub, eller hun smider en byggeklods el.lign efter dem.
Hun er ellers et skønt barn. Glad og smilende, sover godt, og vi har faste rutiner og er faktisk en velfungerende familie.. (man må gerne klappe sig selv på skulderen , ikk??!! ;-) )
Men hvad skal jeg gøre ved denne skubben?
Min svigerinde bliver tydeligvis irriteret, når det sker over for hendes datter Isabella der lige er fyldt 1 år. Jeg føler virkelig hun syntes jeg er et fjols til at opdrage! Jeg har på fornemmelsen at det er en fase Lærke skal igennem, og at hun prøver grænser af. Finder en plads på rangstigen? Men selvfølgelig er det ikke hensigtsmæssigt at skubbe, men hvad gør man så.
Vi plejer at fjerne hende og sige, med ro i stemmen "Nej Lærke, du må ikke skubbe, det gør ondt på Isabella"
Hilsen Lærkes mor