Brev:
Får hun væske nok
16. august 2006
Alder:
6 mdr.
Får hun væske nok
Hej Helen
Tak for dit dejlige og hjælpsomme svar på vores sidste spørgsmål.
Der er lige et spørgsmål, som presser sig på. Vores datter er 6½ måned og er godt i gang med skemad, til måltiderne får hun vand - hun kan ikke lide allomin og hun bliver forsat ammet.
Hun bliver ammet om morgnen, morgen/formiddag får hun grød med frugtmos - sover formiddagslur og bliver ammet, når hun står op herfra. Nogle gange virker hun dog ikke særligt interesseret, men vil hellere have hendes skemad - grøntsagsmos og/eller grød. Sover eftermiddagslur og bliver ammet.
Eftermiddag bliver hun ammet og får evt. lidt frugtmos med vand hertil, til aften spiser hun grøntsagsmos og/eller grød.
Inden sengetid spiser hun rigtig godt ved mig og vågner enkelte gange i løbet af natten for at spise - hvilket vi ellers er ved at komme væk fra - det går rigtig godt.
Vores spørgsmål er, hvor meget væske har hun brug for udover modermælken, da det jo ikke er altid hun spiser så meget hos mig? Regulere hun det selv, vi tilbyder hende ofte vand i løbet af dagen, hun drikker af almindelig kop - hun vil også rigtig gerne drikke af vores glas og vandflasker.
På forhånd tak og med venlig hilsen
Camilla