Svar: Får hun væske nok
16. august 2006
Alder:
6 mdr.
Kære Camilla
Når man ammer, så ved man jo aldrig helt hvor meget barnet egentlig får, men det er fint at du tilbyder brystet med det interval du gør og det er meget fint med vand til skemaden.
I må som udgangspunkt gå ud fra at jeres datter har en sund og helt naturlig evne til at regulere sit behov. Hvis I bare tilbyder hende væske nok, så burde hun selv kunne sige fra, hvis hun ikke er tørstig.
Ellers er det en god idé at tjekke hendes bleer. Det kan være svært at afgøre om der er urin i en afføringsble, men det må du gå ud fra. Og hvis hun samtidig har gode tissebleer, så må et være okay.
Så tilbyd fortsat så meget du kan og gå så ud fra at hun godt selv kan regulere sit behov:o)
Dejligt at høre at det ellers går godt og at du kunne bruge mit tidligere svar:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske