Svar: Madplan 7 måneder
16. august 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Mor
Når jeg ser din plan for dagen, så undrer det mig lidt, hvad der sker mellem kl.8 og kl 11, sover han en lang lur her? Ellers synes jeg, at det er om formiddagen, at du skal forsøge at få lidt mere i ham.
Du kunne måske godt give grød om morgenen, da han tilsyneladende godt har kunne spise dette. Kom MME på grøden, så han får lidt ekstra mælk denne vej, og prøv så at give ham en flaske at sove på.
så kan han få en formiddagslur (forhåbentlig:o)), vågne op og få frokost (grøntsagsmos med kød/fisk), om eftermiddagen må han gerne får frugtmos - kom evt. MME på, som en gammeldags frugtgrød med mælk. det er fint i forhold til hans alder. Han skal være lidt ældre før du begynder med A38 eller lignende, en bolle med smør, frisk frugt osv. kan han få når han begynder at kunne tygge mere. Det varer dog lidt endnu.
En plan for dagen kunne derfor se således ud:
Morgen: Havregrød/øllebrød med MME
Formiddag: Evt. Flaske
Puttes til formiddagslur
Frokost: Grøntsagsmos med kød/fisk, MME eller vand af kop (hvis han er begyndt at kunne lide det?)
Evt. flaske
Puttes til middagslur
Eftermiddag: Frugtmos med MME, vand af kop
Aften: Grøntsagsmos med kød/fisk, mere af jeres mad. MME eller vand af kop
Evt. flaske for at sove
Puttes til natten
Sen aften: Evt. flaske
Håber at ovenstående hjælper dig lidt videre:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske