Brev:
Mad på glas fra Tyskland
22. august 2006
Alder:
5 mdr.
Mad på glas fra Tyskland
Hej Helen
Jeg har lige nogle spørgsmål ang. mad på glas.
Til aftensmad får vores søn grøntsagsmos - nogle gange hjemmelavet andre gange fra glas. Mine svigerforældre bor tæt ved grænsen og den anden dag var vi i Tyskland og købte noget grøntsagsmos på glas. I Tyskland er det åbenbart alm. at børn allerede fra 4 mdr. får kød - de glas med kød købte vi ikke, for Hans er kun 5 mdr. Men vi købte et glas med spinat.
Hans spiste som om han blev betalt for det og så tilfældigt i dag, ser jeg at han slet ikke må få det. Der stod fra 4mdr. på glasset. Du skriver i dit minilex at der er for meget nitrat i. Jeg går ud fra at det så kan skade hans nyrer (ved godt at en portion ikke gør noget). Mit spørgsmål lyder sådan set på at hvis det skader danske børns nyrer - hva så med de tyske børn?
Kan du se det underlige?
Forøvrigt fik vores lillemand enormt meget luft i maven af spinaten - han var lige ved at lette :0)...
Jeg smed resten af glasset ud i dag, så han har højst fået 80g af det...
Synes bare det er lidt mystisk, at der er så stor forskel fra land til land...
Eline