Svar: Nedtrapning af amning og hård afføring
23. august 2006
Alder:
6 mdr.
Kære Poula
Det lyder ganske rigtig som om din dreng ikke kan undvære den mælkemængde han plejer at få hos dig. Derfor synes jeg du skal vedblive at amme som tidligere og først begynde at trappe ned, når han bliver bedre til at tage en større mængde på kop.
Du synes at 1½ måned er lige om lidt, men der sker rigtig meget på den tid og han bliver bl.a. bedre og bedre til at indtage andet end modermælk - øvelse gør mester. Så du bliver bare ved med at give kop, så lærer han det efterhånden.
Du kan prøve at trappe amningen lidt ned 14 dage før du begynder at arbejde, det burde være tid nok til at han kan følge med og så har I stadig en måned, hvor han kan øve sig og blive bedre til både skemad og kop.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske