Brev:
Dagplejer der ryger
24. august 2006
Alder:
8 mdr.
Dagplejer der ryger
Hej Helen
Min værste frygt er i dag gået i opfyldelse, jeg fik brev fra pladsanvisningen og finder ud af at Benjamin er blevet tilbudt en plads hos en dagplejer der ryger!
Jeg har meget svært ved, at skulle forholde mig til det, da jeg tror fuldt og fast på, at rygning er utroligt skadeligt, især for sådan et lille barn. Godt nok er reglerne at hun kun må ryge udenfor, men det sidder jo konstant i hendes tøj.
Hvor skadeligt er det, når hun kun ryger udenfor - hun har vist selv en søn der er har allergi overfor rygning, så der bliver aldrig røget indenfor.
Jeg har virkelig svært ved at skulle tage en beslutning, da hun skulle være meget sød, men kan det opveje at udsætte ham for passive rygning?
Hvad er din erfaring på dette område?
Jeg synes det er fuldstændig hen i vejret, at en dagplejer må ryge. Det burde simpelthen være et krav, at man ikke ryger for at kunne blive ansat.
Kærlig hilsen Camilla