Brev:
Tynd baby
24. august 2006
Alder:
5 mdr.
Tynd baby
Hej
Hvor er det dejligt, at man nu også har denne mulighed!
Jeg har en datter på 5 måneder, som bestemt ikke er sat i verden for at spise... for at gøre en meget lang historie kort... jeg ammede Frederikke, men en dag da vi var til åbenthus, hvor man kan få vejet sine børn, havde " bette" ikke taget på i en måned og hun var da 3 måneder.
Så sundhedsplejersken foreslog at vi skulle give hende en flaske vælling til natten.. okay tænkte vi... man gør jo alt!! men nej prinsessen vil da ikke have den flaske i munden. Vi kæmpede en kamp... far prøvede, farmor og selvfølgelig mig, men nej stadig ikke. Vi fik hende det lært 3 dage før hun blev 4 måneder og fra den dag ville hun ikke ammes.
Og jeg mener virkelig ikke, hun blev sur og skreg hvis hun bare så mine bryster. Jeg ville meget gerne amme, men kunne ikke vente til hun blev sulten, for så ville hun tabe sig igen, da hun bare ville sove fra omverden, det gør hun, hvis hun ikke får mad, hun bliver ikke umulig, men nærmere "passiv". ...
...
Det går bare rigtig godt nu og hun har taget godt på. Hun gør bare stadig aldrig krav på mad! men spiser faktisk godt, jeg synes bare ikke hun får mælk nok, så jeg ville gerne høre, hvordan du synes en dag kunne se ud for hende, da hun jo skal have sin grød og kartofler, så hun kan holde vægten, som er blevet så flot!! hun vejer nu 7 kilo og er 67 cm.
kl. 7.30: vågner
kl. 8: 200ml mme
kl. 9.30: puttes og her vil hun ikke spise eller have mme
kl. 1130: grød mme på kop
kl. 13.30: puttes... nogle gange mme men sjældent
kl. 16.30: vågner
kl. 17: kartoffelmos m. grønsager mme på kop
kl. 20: 150-200 ml. vælling
puttes til natten og sover igennem
Hun får jo ikke meget mælk 400- 600 ml. alt efter hvad hun vil tage. Hun spiser dog næsten hver gang 1 dl. grød og mos, så det er jo en hel portion. Er det bedre med en halv portion og så hun kan tage mere mælk?
Jeg håber du forstår mailen for den er vist blevet lang...
Mange tak for en fantastisk mulighed og gode brugbare svar
Hilsen Mathilde