Brev:
Afførring hvor ofte
25. august 2006
Alder:
6 mdr.
Afførring hvor ofte
Hej Helen,
Jeg er mor til en glad lille dreng på knap 6 mdr. Han er udelukkende blevet ammet og vokser som han skal. Han trives, smiler og griner.
Der går længe mellem hans afførringer. Idag er det mere end 3 uger siden. Han er begyndt at få lidt grød, hvor jeg har blandet sveskemos i, for at undgå at han ville få hård mave, men der sker bare ikke noget i den anden ende.
Inden han begyndte at få grød, var der også længe mellem hans afføringer, men det har jeg læst at det er helt normalt ved amme-børn, og han har ikke virket ked af det.
Nu hvor han er begyndt at få grød (ris, hirse og majs - med frugt blandet i - dog ikke banan) er han begyndt at virke irriteret når jeg ammer ham.
I starten tænkte jeg, at det kunne være at jeg ammede ham for ofte, og det var derfor han blev vred/irriteret på mig. Han spiser hos mig, og pludselig bliver han gal. Hvis jeg prøver at give ham (uanset hvad) med en ske, virker han som om at jeg er ved at tage livet af ham - han får vand af en kop, for at han skal have væske nok til grød-måletidet.. Han får ikke grød hver dag.
Han har våde bleer som han skal - jeg tænkte på om han havde trøske og om det var derfor han virkede så irriteret ved amningerne - jeg har prøvet at give ham flaske med mme, og det vil han slet ikke have. Men pludselig er der noget der siger mig - drengen er jo fyldt op og kan ikke rumme mere i sin mave - hvad gør jeg?? - Jeg har prøvet at give ham sveskemos, men heller ikke det gav en gevinst i bleen..
Tina