Brev:
Min søn stikker fingre i halsen
25. august 2006
Alder:
13 mdr.
Min søn stikker fingre i halsen
Kære Helen Lyng Hansen
Min søn på 13 mdr. (tvilling) har i længere tid periodisk vægret sig mod at spise, og vi har tidligere bemærket, at han ofte gylpede relativt store mængder op.
Lige for tiden spiser han for så vidt udmærket, men han har desvære fået en ny og ubehagelig vane med at stikke sine fingre i halsen som for at fremkalde opkastning. Det har stået på i et par uger, og i starten nåede han aldrig frem til at kaste op, men den "kunst" er han desværre nu begyndt at mestre. Ud over at det ser noget bekymrende ud, er det selvfølgelig meget frustrerende, at han nu endelig spiser fornuftigt igen, for så blot at kaste en del af maden op bagefter.
Har du et bud på, hvad det kan skyldes??? Jeg har selv tænkt på, om det kan skyldes reflux, men det er aldrig blevet konstateret, at han skulle havde dette, selv om lægen kender til hans problemer.
Han er i øvrigt en glad og aktiv dreng.
Mange hilsener fra en bekymret mor.