Brev:
Gråd under måltiderne 9½ mdr
27. august 2006
Alder:
9 mdr.
Gråd under måltiderne 9½ mdr
Hej
Min dreng har altid spist alt hvad vi har givet ham, dog ikke store portioner, men der har aldrig været noget, han ikke har kunne lide.
I starten elskede han at spise af ske, så kom en peride (6-7 mdr) hvor han begyndte at græde efter 4-5 skefulde men efter denne lille seance spiste han fint igen. Nu er det så sådan, at han igen efter 5-10 tsk fulde er begyndt at græde og ikke ville spise mere. Han ender ud i kæmpe skrig og VIL op til mig og sidde der. Han vil ikke have mere mad og lukker munden og vender hovedet. Hvis vi ikke tager ham op, bliver han gal.
Måltiderne er ikke hyggelige herhjemme og han VIL bare noget andet end at spise. Tit kan han så afledes med noget legetøj et par minutter, hvor jeg så lige kan skovle lidt mere ind. Når så legetøjet ikke er interessant mere starter turen forfra og jeg kan så finde noget nyt og endnu mere spændende legetøj at distrahere ham med. Dette nøderi foregår dog kun til aftensmaden, de andre måltider lader jeg ham selv styre det, men til aften bliver jeg frustreret, fordi han i forvejen sover dårligt om natten og han jo sover værre, hvis han er sulten. Han tager ikke flaske.
Vi har prøvet at give ham mad tidligere, senere, men uden resultat. Skal vi lade ham selv bestemme (og så få alt for lidt mad på en dag, da han jo ikke tager flaske) eller skal vi presse ham (og så have de her ikke-hyggelige måltider hvor pres og gråd foregår)? Det virker nærmest som pest eller kolera, men måske du har et helt tredie forslag?
Han spiser i løbet af dagen sådan her (og drikker alt for lidt, jeg ved det men dette er alt vi kan få i ham, han vil ikke have mere)
6.30 står vi op
7.30 morgenmad, grød 1 dl + vand 20 ml
9.30 grønsagsmos ½ dl eller ½ frugt + 20 ml vand og 20 ml mm
10-11 lur
12.00 frokost 1 skive bondebrød+20 ml mme af kop
15.00 grønsagsmos ½ dl eller ½ frugt, eller ½ dl yoghurt+20 ml vand
15.30-16.15 lur
18.00 aftensmad 1 dl af vores mad+30 ml vand (maden får jeg kun i ham ved at aflede og presse)
19.30 mm ca 50 ml
20.00 Godnat.
23.00 mm ca 40 ml
5.00 mm ca 30 ml
Kærlig hilsen
Ditte