Brev:
Flaske og mad
27. august 2006
Alder:
6 mdr.
Flaske og mad
Kære Helen
Nu skriver jeg igen om min datter Karla´s på 6 mdr. madplan
Du skrev tidligere at hun skulle op på 750 ml mme. Hun får nu p.t. 3 X 200 - 250 ml i døgnet og jeg er nu stoppet helt med at amme. Hun får derudover 2 X grød/mos. Til formiddag/frokost og til aftensmad + mme af kop. Til frokost, hvor hun får grød med mos, spiser hun fint. Ca. 100 ml inkl. frugtmos. Til aftensmad spiser hun 50 - 100 ml grønsagsmos alt efter hvad det er. Hun er ikke så vild med det. Hvis jeg tilbyder hende en flaske efter mad, er hun slet ikke interesseret.
Jeg har ligeledes overvejet at begynde at give hende havregrød til morgenmad, men har ventet lidt med det endnu, da jeg jeg synes hun p.t. trives fint på det hun får. Generelt synes jeg ikke hun virker så sulten. Hvis jeg tilbyder hende mad med 3 timer imellem, virker hun ikke specielt sulten. Hun virker mere sulten, hvis der går 4 timer men aldrig panisk sulten. Hun har kæmpe afføring hver morgen og mange tissebleer, og er altid super glad og fuld af energi.
Karla´s madplan ser således sådan her ud:
Morgenmad: flaske
Formiddag/frokost: grød med frugt + mme af kop
Eftermiddag: flaske.
Aftensmad; grønsagsmos + mme af kop (her er det nogle gange svært at få maden i hende, hvis hun har fået flaske sent)
Godnat: flaske.
Mit spørgsmål er:
Kan jeg fortsætte med det Karla får i øjeblikket, eller skal jeg begynde med et morgenmåltid selvom hun trives fint med det hun får nu? Det er vel også en bjørnetjeneste, at vente med at introducere nyt mad. Hvis ja, så springer hun et flaskemåltid over - det hun får om morgenen og får således kun 2 X flasker. Jeg har prøvet at tilbyde hende flaske efter hver måltid, men DeT kan der ikke blive tale om!
Mange små måltider duer heller ikke, og hun virker jo glad og mangler ikke noget rent fysisk.
Og hvordan er det med pate? Jeg tænker at give hende lidt groft toastbrød uden kerner med pate eller smøreost istedet for grød til frokost. Jeg kan jo ikke købe almindelig leverpostej her i Sydspanien, hvor jeg bor og heller ikke rugbrød uden kerner. Jeg kan dog godt få groft rugbrød :o)
Venlig hilsen
Annemor :o)