Brev:
Vil ikke sidde i barnevogn el. klapvogn - dreng snart 9 mdr.
27. august 2006
Alder:
9 mdr.
Hej Helen,
Først og fremmest tak for en super god hjemmeside, som jeg bruger rigtig meget.
Vi har en skøn dreng på snart 9 måneder. Han er meget smilende, griner enormt meget og er super energisk og nysgerrig - en lille dreng med fart på og det er skønt ;-)
Han har aldrig været vildt glad for sin barnevogn i vågen tilstand. Vi troede, at det ville blive bedre, når han kunne sidde op og kigge ud. Af samme grund lavede vi den om til klapvogn, da han var knap 7 måneder, men det var ikke en stor succes. Det skal siges, at det skete, da det var aller varmest, og han ligger på fleece (Bugaboo Cameleon). Vi lavede den om til klapvogn, fordi man ikke kan løfte bunden og give støtte til ryggen.
Vi har nu lavet den på til barnevogn igen, da vi mener, at han vil kunne sidde bedre i den nu, end da han var knap 7 måneder, med et trekantet rygstykke, som kan foldes sammen, og i sele selvfølgelig. Vi havde oprindeligt først tænkt at lave den til klapvogn, når han var 11-12 måneder, da han sover godt i barnevognen. Han er p.t. 68 cm.
Har du et eller flere gode råd til, hvordan vi kan gøre ham glad for at blive trillet rundt med?
Vi har købt forskelligt legetøj beregnet til transport. Han er begyndt at få en halv riskage, som han sutter på, og det kan sommetider være ok. Jeg synger (lavt) og snakker meget med ham, når vi går.
Problemet er, at jeg ikke er meget for at tage ud, fordi han bliver hysterisk, når han så vågner og ikke kan komme op til mig. Det kan han sagtens for en kort stund, men jeg kan jo ikke gå rundt med ham. Han kan skrige ligeså højt, som han er glad – og han er en meget, meget glad dreng ;-))
På forhånd tak for svar.
Mange venlige hilsener
Mor