Svar: 16 mdr. gammel og rå gulerødder?
27. august 2006
Alder:
16 mdr.
Hej HH
Børn er meget forskellige og det gælder også deres evne til at tygge og arbejde med mad i munden. Sådan noget som vitaminpiller anbefales ikke før 1½ års alderen, netop fordi en pille let sætter sig fast i halsen, så det kan et afbidt stykke gulerod jo også gøre....
...tja...jeg synes det må komme an på en prøve, måske vil han i først omgang bare sidde og sutte lidt på den. En hel gulerod kan han nok ikke klare, men prøv med lidt tyndere skiver, altså en gulerod flækket på langs, evt delt i 4 dele - sådan spiser de fleste børn i børnehavealderen gulerødder. Måske kan han klare det på denne måde.
Rå gulerod optages ikke på samme måde i hans tarmsystem som kogt gulerod, så skal I have grøntsager til aften bør du fortsat koge dem.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske