Brev:
Vil ikke tage flaske - 5 mdr.
28. august 2006
Alder:
5 mdr.
Vil ikke tage flaske  - 5 mdr.
Hej Helen
Har tidligere skrevet til dig, fordi vores dreng ikke ville tage ret meget mme af flaske - nu er vi så nået til at han intet mme vil have i dagtimerne... Han bliver totalt rasende og lilla i hovedet og fægter med arme og ben, når vi tilbyder ham.
Vi har prøvet at give det på arm, i skråstol, højstol, liggende - ja alt og han nægter pure. Vi har endda forsøgt med vælling med pære/banan, men han vil ikke samarbejde med sutteflasken i dagtiden. Til aften når vi putter ham spiser han gladeligt 200ml vælling og når han vågner mellem kl. 3-4 spiser han også ca. 200ml mme. Hvorfor nægter han flasken om dagen?
Jeg er begyndt at lave grød (købepulver) med mme i stedet for vand for at han bare får lidt om dagen.
Hans madplan ser sådan ud:
7: Tilbyder mme af flaske (nægter)
7-8: Hirsegrød (lavet af 1dl mme og pulver) med frugtmos) vand på tudkop
ca.9: Lille morgenlur (ofte en lille time)
ca.10-11: Tilbydes flaske: nægter (tager nogen gange 10-20ml)
ca.12: Risgrød (lavet af 1dl mme og pulver) og 10ml laktulose samt vand på tudkop (gider heller ikke mme på tudkop)
ca.13: lur på ca. 1-1½time
Igen tilbydes flaske som han nægter -
15: Lidt frugtmos for at få lidt væske i ham
16.30-17: lur
17.30: Grøntsagsmos godt fortyndet med mme og vand af kop
19: 200ml vælling som han spiser
3-4: 200ml mme som han spiser
Han er en glad stor dreng på 8,5 kg og 70 cm og virker til at trives, men man kan godt se i bleerne at hans urin er ved at være godt koncentreret hen ad aftenen. Tilgengæld normal klar om morgenen efter de ca. 400ml...
Er det ok med madplanen? og har du nogle ideer til hvordan vi får mme i ham i dagtiden?
Han sover ca. 12 timer om natten afbrudt af 1 flaske. Er lige kommet på eget værelse og det går også fint.
På forhånd tak
De frustrerede forældre