Brev:
Vores søn på snart 6 år er usikker eller måske jaloux?
28. august 2006
Alder:
6 år
Vores søn på snart 6 år er usikker eller måske jaloux?
Kære Helen
Jeg skriver til dig for vores søn på snart 6 år i længere tid har sagt hvad, gentaget næsten alt hvad vi siger og slutter sætningen af med ik?
Han har altid været en glad og positiv dreng og fungerer godt i skole og fritidsordning hvor han ikke gør det!
Foreksempel hvis jeg siger "Skal vi ikke gå en tur på legepladsen"? Så siger han, "Jov vi skal en tur på legepladsen ik, moar!", alt hvad vi siger bliver gentaget.
Når vi siger godnat om aftenen, bliver han ved med at sige godnat også når vi har forladt værelset, han får først ro når vi går tilbage og siger nu slutter vi, nu har vi sagt godnat skat!
Når vi følger ham i skole, skal han også sige farvel rigtig mange gange og bliver ved istedet for at vinke og sige farvel en gang ligesom alle de andre skolebørn.
I børnehaven og nu skole og fritidsordning har vi altid fået at vide at han er en afbalanceret dreng, hvilket vi altid også selv har følt lige indtil dette startede for 3 måneder siden.
For 11 måneder siden fik vi en datter som han holder meget af, men selvfølgelig også kan blive irriteret på indimellem. Kan det være jalousi, der er årsag til hans opførsel og hvordan skal vi agere, vi har næsten prøvet alt......
Glæder mig meget til du vender tilbage.
Venlig hilsen
Pernille