Brev:
Forvirring omkring spisevaner
28. august 2006
Alder:
1 mdr.
Forvirring omkring spisevaner
Hej
Jeg har en datter på 1 mdr. Hun vejer 5 kg. og er 58 cm lang. Hun har taget fint på, men hun spiser meget ofte og sover ikke ret længe ad gangen om dagen. Der er ikke mere end 1 time eller 1,5 time mellem hvert måltid undtagen når hun sover, så er der 2-2,5 timer imellem, dette afhænger af, hvor længe hun sover.
Min egen sundhedsplejerske har sagt, at dette er normalt de første par uger, men nu er der jo gået længere tid. Om aftenen er hun meget pylret og vil ikke sove. Hun er vågen ca. fra kl. 17 og helt frem til 22 eller 23. Den eneste måde jeg/vi kan trøste på, er ved at hun bliver lagt til mit bryst. Og dette efter at vi har prøvet al mulig anden trøst, som at gå med hende, snakke osv. osv.
Hvad kan jeg gøre? Jeg overvejer meget kraftigt at begynde at give flaske, da jeg synes at dette er meget opslidende på fysisk og psykisk. Psykisk fordi der næsten aldrig er bare et lille bitte åndehul.
Med venlig hilsen
Lone