Brev:
Salt i maden - 7 mdr.
29. august 2006
Alder:
7 mdr.
Salt i maden - 7 mdr.
Hej Helen
Tak for dit brugbare svar ang. lille appetit.
Det går faktisk rigtigt godt med skemaden nu, jeg giver hende 2 til 3 måltider om dagen. Hun spiser stort set alt, selv kyllingelever kan hun få ned (men det smager jo også godt o:)) ).
Planen ser således ud nu :
Morgen ca. 6-6.30: grød med frugt. + vand af kop
Ca. 8.30 : ca 150-200 ml mme ( herefter lur)
Ca. 11: grøntsagsmos med kød eller fisk + vand af kop
ca. 12.30 : ca150-200 ml mme.( herefter lur)
ca. 14.30: Ca 200 ml mme
ca. 17.30 Grøntsagsmos med kød eller fisk + vand af kop
ca. 18.30 : ca 150 ml mme ( puttes herefter)
ca 21.30-22 ( i søvne) ca 200 ml mme.
Hun vil ikke have mme af kop. Appetitten svinger stadigt, men jeg synes selv at det ser ret fornuftigt ud. Jeg har valgt at give skemad først for hun er ellers for træt til at spise,
og flasken bliver så også til en lille hyggestund inden hun skal sove.
Nå men nu til mit spørgsmål: jeg kan se at hun er meget nysgerrig efter at smage vores mad og jeg har da også givet hende lidt smagsprøver nu og da.
Hun får også lidt brødskorpe eller agurk at sidde med selv.
Men er det sådan at hun f.eks. godt må få kød (der bliver blendet) fra en gryderet, hvis jeg så giver hendes usaltet mos ved siden af?
Hvor meget salt i kosten må hun få nu, hvor hun er 6 3/4 måned?
Jeg har altid troet at salt var totalt "forbudt" indtil 1 års alderen, men det gør jo unægteligt hverdagen lidt nemmere, hvis hun må få lidt af vores mad (selvfølgelig skal maden jo så ikke saltes ret meget)
På forhånd tak for svaret.
Venlig hilsen
Hanne