Svar: Også slank baby
30. august 2006
Alder:
3 mdr.
Kære Anne
Tusind tak for dine meget pæne ord. Det er rigtig dejligt og sødt af dig.
Det er ikke et dumt spørgsmål du stiller, for det er faktisk rigtig svært at se, hvad en våd ble er. Tidligere, da børn brugte stofble var man aldrig i tvivl om der var tisset eller ej, men idag suger bleerne så godt, at man faktisk nogle gange bliver helt i tvivl.
I princippet handler det jo om at når der kommer noget ind, så kommer der også noget ud. Og det er klart, at når din lille dreng hører til de småtspisende, så kommer der ikke så meget ud.
Det er altså helt okay og jeg holder mig til samme råd, som din egen sundhedsplejerske har givet - prøv at tage det roligt og prøv at acceptere at han følger sin egen kurve. Så længe han er glad og udvikler sig, så må du gå ud fra at det er okay.
Du kan jo ikke proppe ham og hvordan skulle du gøre det. Alternativet til bryst og flaske ville jo være en sonde, men så er I igang med hospitalsdelen igen og det vil vi helst være foruden:o) Så fokus på alt det gode.
Knus herfra.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske