Brev:
Hvor skal jeg sætte ind?
30. august 2006
Alder:
8 mdr.
Hvor skal jeg sætte ind?
Hej Helen
Som jeg har skrevet til dig før, har jeg en søn som kun vil falde i søvn ved brystet - morgen, middag, aften, nat. Og min søn har en mor, som ikke kan li' barnegråd.
Det er indtil nu gået på den måde, at jeg har accepteret, at det var sådan, og det generer mig heller ikke at amme så meget i dagtimerne. Men nu vil jeg snart gerne have noget nattesøvn. Jeg er egentlig mest bekymret for, at det bliver ved, når vi skal i gang med vuggestue og studier om 1½ md - for da har vi altså allesammen brug for at sove om natten.
Jeg har prøvet at skrue ned for natamningen ved at prøve at lirke brystet fra ham og kun amme kortvarigt. Jeg synes ikke rigtig, vi kommer nogen vegne med det - jeg er nok for inkonsekvent.
Nu har vi talt om at prøve, at jeg sover i stuen, og at hans far tager ham om natten. Ih, hvor jeg frygter det...:-) Men jeg tænker på, om det er det rette sted at sætte ind, når han nu er så vant til at falde i søvn ved brystet? Ville det være bedre at starte kampen om dagen eller om aftenen? Er det for synd pludselig at fratage ham amningen om natten? Han er jo vant til at få bryst ved det mindste kvæk - døgnet rundt. (Jo, jeg ved godt, jeg ikke skulle have trappet amningen op, men jeg kom til det:-))
På forhånd tak for din hjælp!