Brev:
Min datter bliver bidt
30. august 2006
Alder:
13 mdr.
Min datter bliver bidt
Hej Helen
Min datter er snart 13 måneder og den yngste i sin dagpleje, hvor hun startede da hun var 8 måneder.
Indkøringen gik helt smertefrit. Hun er på deltid og hele familien trives godt med pasningssituationen. Der er 2 ældre børn, en dreng og en pige, som begge er ca. et halvt år ældre end vores datter. De har fungeret rigtigt godt sammen ind til nu, men efter at vi er kommet tilbage fra ferien er drengen altså desværre begyndt at bide. Resultatet er at vi får vores barn hjem med grimme bidmærker i kinden og næsen - og det er jo synd!
Drengens mor er ulykkelig, vores dagplejemor grædefærdig og min mand er rasende. Jeg forstår egentlig alle parter, men det er bare svært at stå her og være forstående, når det er ens barn det går ud over.
Som jeg har forstået det, bider han både af "kærlighed" og irritation (og bider alle) - og jeg går egentlig ud fra at det bare er en fase han skal igennem. Men hvad gør vi i mellemtiden?
Jeg vil jo frygteligt nødigt have at hun skulle gå hen og blive bange for ham - og derfor blive ked af at komme i dagpleje. Heldigvis er hun er en sej lille tøs - og generelt modig, så det er ikke sket endnu. Dog er hun pludselig begyndt at blive "mor-syg" på det seneste (hvad hun ellers aldrig har været - for far havde en rigtig lang barselsorlov sammen med os og hun har altid opfattet os som "lige gode"). Hun knuger sig fast til mig - og vil ikke sættes ned eller over til far. Jeg spekulerer på om der er en sammenhæng?
Det skal lige nævnes, at dagplejen er helt obs på problemet og har sat alle sejl til for at få idyllen genoprettet blandt de 3 små trolde ;-)
Så er der noget vi kan gøre, for at "beskytte" vores datter - og undgå at hun ikke mister noget af sin selvtillid?
Mange hilsener og tak for en lærerig og oplysende hjemmeside
Tøsens mor