Brev:
8 mdr og flytning
31. august 2006
Alder:
8 mdr.
8 mdr og flytning
Kære Helen
Endnu engang tak for et godt fagligt og brugbart svar ang. vores natteroderi. Det var en stor støtte at læse, at vi var på rette vej. Midt i trætheden kan vi let miste overblikket og troen på os selv.
Du spurgte ind til mine smerter ved amning. Det tog desværre de første 4 mdr! Jeg fik disse "anfald" ca. ½ time efter en amning, som varede i timer. De kom ikke efter hver amning. Oven i dette fik jeg en omgang brystbetændelse og vores søn havde/har en rigtig dårlig sutteteknik. Smerterne forsvandt heldigvis lige pludselig. Jeg satte mig hele tiden små mål - at jeg skulle holde ud til han blev 1 mdr, 2 mdr, 3mdr, 4 mdr og lige pludselig gik det uden smerter.
Om 3 uger flytter vi tilbage til dejlige Danmark :o) I denne forbindelse vil vi gerne høre dine tanker omkring vores søn, som på daværende tidspunkt vil være 8½ mdr. Hvordan takler vi bedst denne store forandring for ham? Tro mig der er virkelig en verden til forskel...
Min mand har taget 2 ugers ferie efter hjemkomsten, så vi begge er hjemme ved ham i starten. Men vi har også købt et hus, som skal sættes i stand og der vil nok komme en del besøgende og hilse på... Især de første dage med selve flytningen af møbler m.m. vil være ret kaotisk. De ting han kender herfra, vil først ankomme efter en uges tid. Vi vil selvfølgelig tage en del med på flyveren hjem, så der er noget han genkender f.eks. det tæppe han leger på, ting som hænger ved hans seng, legetøj m.m.
Vores søn er jo MEGET nysgerrig og indoptager alt. Han er ikke god til at lukke af og finde ro og bliver let overstimuleret, da han gerne vil det hele.
Et tillægsspørgsmål i denne forbindelse er, om vi skal flytte ham direkte på eget værelse eller om vi skal lade ham sove i sin egen seng i vores soveværelse, som han har gjort indtil nu? Vi er meget i tvivl om, hvad der er mest trygt for ham. Han skal på sigt på eget værelse, men hjemflytningen falder også sammen med en alder, hvor seperationsfasen måske er der.
Det vigtigste i alt det her er at han er tryg!
Vi glæder os til at høre fra dig.
Mange hilsner
fra familien i Moskva