Brev:
Dagplejen
31. august 2006
Alder:
9 mdr.
Dagplejen
Hej igen Helen :o)
Så er Bertram begyndt i dagpleje, han begyndte i mandags. Jeg var sammen med ham den første dag og det gik fint, sød dagplejemor og søde børn :o)
Tirsdag var han der selv ca 2 timer og det gik rigtig fint... lækkert tænkte jeg, det går jo som smurt! Men nej nej.. Onsdag ringede dagplejemoren efter han havde været der selv ca. halvanden time og sagde han var meget ked af det og helt utrøstelig, men hun ville prøve at få ham til at sove og det fik hun så, så jeg kom ikke og hentede ham før han vågnede igen.. og der var han glad og var det resten af dagen!
Dagplejemoren mente han måske havde ondt et sted??
Her i dag torsdags var den så gal igen efter han havde været der en times tid og skreg skreg.. Dagplejemoren kunne ikke få noget mad i ham og han var igen ikke til at trøste! Hun mente igen han havde ondt..måske tænder?
Men da vi kom hjem spise han med glæde både rugbrød, frugt og A38.. det samme mad som hun giver ham!! Jeg er overbevist om at han ikke har ondt nogen som helst steder... Sidst på eftermiddagen er han lidt pivet, men det er mest fordi han er træt!
Hvad pokker går da af min lille engel, som altid har været det sødeste barn? Ved selvfølgelig godt at det er en stor omvæltning for ham, men synes måske det er lidt underligt at han er glad for at se dagplejemor, når vi kommer og smiler da til hende og virker bestemt ikke utryg!! De første par dage var han da også som en engel!! Jeg forstår det ik helt.. og håber virkelig ikke det bliver ved.. hvad skal jeg gøre??
I morgen prøver vi igen, men ikke i helt så lang tid og på mandag tror jeg, at jeg vil prøve at blive der.. men er det helt forkert?? Jeg synes selv hun virker rigtig rigtig sød og jeg viser i hvert fald ik Bertram utryghed overfor hende.. synes jeg i hvert fald ik jeg gør!!
Måske er det de andre børn? Han er slet ikke vandt til børn, han er stortset det eneste barn i hele familien! Måske kan han bare ikke rigtig slappe af.. men det piner mig selvfølgelig at høre at han er så ked af det.. og hvorfor tror dagplejeren at han har ondt? Hun siger han skriger, når hun vil give ham mad.. men han har altid været lidt sart med det mad, han vil helst have at mig eller far giver ham mad.
Har du nogen råd til hvordan jeg kan hjælpe min lille dreng?? :o(
Med venlig hilsen
Mille