Brev:
Opstart grød og mos pige 5 mdr.
1. september 2006
Alder:
5 mdr.
Opstart grød og mos pige 5 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver til dig vedr. min datter som nu er 5 mdr. Jeg ammer hende fuldt, dog med en ekstra flaske mme, inden hun puttes kl. 20. for at mætte hende lidt mere.
I løbet at dagen sover hun ca. tre lure, hvoraf den ene på et par timer. Om natten vågner hun første gang omkring midnat og med lidt held, kan jeg give hende sutten, så hun først ammes kl. 02. derefter sover hun omkring 3 timer igen, ammes og står op omkring kl. 07. Så umiddelbart er hendes søvnmønster fint, dog kunne det være skønt at undvære måltidet kl. 02.
Jeg kunne godt tænke mig lidt råd omkring opstart på grød og mos, da jeg skal starte med at arbejde hver anden dag om en måned. Herefter holder min mand barsel.
Hun har fået risgrød 1-2 gange dgl. i en uges tid og er glad for det, enkelte gange med lidt æble/pæremos på. Hvad er næste trin? Og hvordan kan en plan for dagen se ud når hendes far skal passe hende når hun er 6 mdr.?
Er det bedst med vand eller mme af kop efter grød/mos?
Hvad med amning om dagen, når jeg er væk hver anden dag? Skal jeg nøjes med at amme morgen og aften de dage, hvor jeg er hjemme, så dagene bliver ens eller vil det være ok, hvis jeg har mulighed for at malke ud de dage jeg arbejder? Jeg vil nemlig gerne fortsætte amningen hvis muligt.
Håber du kan finde rundt i alle mine spørgsmål.
Med venlig hilsen
Birgit