Brev:
19 måneder mosler rundt i sengen
1. september 2006
Alder:
19 mdr.
19 måneder mosler rundt i sengen
Kære Helen
Nu er sommeren jo ved at være slut, og dermed dukker et stort spørgsmål op hos mig, som også pressede sig på sidste år, men blev løst ad andre veje.
Lucia er nu 19 måneder gammel, og trives meget fint – spiser, sover hele natten uden et kvæk, leger og pjatter, og så er hun begyndt at være rigtig dygtig i det sproglige, dvs. hun gentager (eller forsøger...) en masse af de ord, hun hører meget i dagligdagen.
Som sagt sover hun fint om natten – lægges i seng uden problemer og sover ind imellem helt til kl. 9 næste morgen! SKØNT!! Problemet er, at hun mosler meget rundt om natten. Indtil videre har hun sovet i en af disse ”soveposer” til små børn, der hægtes på som en slags bluse uden ærmer, og som man så lyner lukket i siderne og forneden. I sommerens hede har hun nu i et par måneder bare sovet i en body eller kortærmet natdragt, men i løbet af den næste måned vil kulden igen begynde at melde sig her i Spanien, og jeg har opdaget, at hun i mellemtiden næsten er vokset ud af sin sovepose. Samtidig tænker jeg på, at hun jo ikke kan blive ved med at sove i sådan en resten af sine dage...:-)
Jeg har forsøgt ind imellem, hvis der var lidt køligt, at lægge et dynebetræk over hende, imens hun sover, men lige så snart hun vender sig (hvilket hun gør meget!), så ryger det af, og hun ligger igen utildækket. Til vinter bliver det meget koldt hvor vi bor, og jeg er bekymret for, at hun vil tage sin dyne af, og kun ligge i pyjamas, noget jeg er ret sikker på er for koldt for hende i længden.
Er der noget jeg kan gøre, eller må jeg bare håbe på, at hun selv finder ud af det med at beholde dynen på? Jeg tænker ikke, at jeg er den eneste med dette problem (faktisk ved jeg det...), men jeg er stadig ikke stødt på nogle smarte husmortricks der rent faktisk virker...
Mange hilsner
Mette