Svar: 19 måneder mosler rundt i sengen
1. september 2006
Alder:
19 mdr.
Kære Mette
Det vil være en rigtig god idé at du lader Lucia sove i en natdragt med ben, så hun fortsat holdes varm, når hun sparker dynen af. Derudover vil det være godt med en forholdsvis stor dyne, som lægger sig bedre omkring hende. Har hun en juniordyne?
Et dynebetræk er fint om sommeren når det er varmt, men det er for lidt om vinteren og det bliver man også let viklet ind i. Nu ved jeg ikke hvad I kan få af dyner hvor I bor, men måske kunne du få en sendt fra Danmark eller måske kunne du finde et vattæppe eller lignende og selv sy det til i passende størrelse. En dansk juniordyne plejer at måle 100 x 140 cm.
Et tæppe ovenpå dyne til vinter kan også hjælpe med at holde dynen på plads, men ellers tror jeg desværre ikke at der findes smarte husmortricks:o)
I takt med at Lucia bliver ældre, så vil hun også ligge anderledes og blive mere bevidst om at det kan være koldt at stikke fødderne uden for, men du har ret i at hun jo fortsat bare er en lille trold, som har brug for at du hjælper hende med at blive holdt varm.
Hvis du selv er oppe og tisse om natten, så gør det til en vane lige at lægge dynen om hende igen. Det kan være en meget god idé.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske