Svar: Natteroderi - 6 mdr.
21. november 2003
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Ja sikke dog en dårlig vane og så når det lige gik så godt og helt efter bogen:o)
Desværre er børn jo ikke små robotter, som altid gør som forældrene ønsker, nej de prøver grænser og giver udfordringer på alle måder.
Jeg tror at I skal fortsætte som hidtil og putte ham som I plejer. Når han vågner ved midnatstid, så kan han få lidt at spise og så skal han sove igen. I skal IKKE finde på en masse -du skriver selv "det er lige meget hvad vi finder på, så skal vi op og tænde lys". Har han lys på sit værelse? Hvis han har behov for lyset så lad det være tændt, men han skal ikke underholdes. I skal på en kærlig men bestemt måde gøre det klart at han skal sove.
Der er ikke noget i vejen for at han ligger vågen. Lad ham ligge for sig selv og falde i søvn. Det vil nok tage lidt tid, men forhåbentlig vil han lære at når der ingen underholdning er, så kan man ligeså godt sove.
Held og lykke fremover.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske