Brev:
Hvor meget flaske? - 4 mdr.
3. september 2006
Alder:
4 mdr.
Hvor meget flaske? - 4 mdr.
Kære Helen Lyng Hansen
Så vender jeg tilbage med endnu et spørgsmål vedr. min lille 4 måneder gamle datter med den ringe appetit.
I stedet for at amme og efterfodre med flaske, et system der ikke virkede særlig godt, er vi nu gået over til kun at give flasker. De første to dage var hun med på "spøgen". I dag nærmest nægter hun at spise, alt skal i hvert fald lokkes ned af flere omgange.
Jeg tror det er gået op for hende, at dette er kommet for at blive!? Vi håber selvfølgelig, at hun vender sig til tanken hurtigt. De første to dage kunne vi presse hende op på 600 ml mme dagligt. Hun måler 62 centimeter og vejer 5,6 kilo. Er det overhovedet nok til en baby af hendes størrelse - hun virkede i øvrigt som om hun trivedes meget godt, dog var nogle af bleerne måske en anelse mindre tunge end ellers.
Er de 600 ml et realistisk behov for en småtspisende pige, eller bør hun have mere?
Mange hilsner fra JT.